התורים לדרכון ייגמרו? זו התכנית של משרד הפנים

איתי גדסי No Comments on התורים לדרכון ייגמרו? זו התכנית של משרד הפנים

מנכ"ל משרד הפנים הציג בוועדת הפנים תוכנית לצמצום זמני ההמתנה להנפקת דרכונים: ארבע לשכות עיקריות שיקבלו קהל בשתי משמרות, ותגבור שעות עבודה בתהליך הדפסת הדרכונים. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר דורש שהעולים החדשים יקבלו תעודות זהות בנתב"ג על מנת להוריד לחץ מלשכות האוכלוסין

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, הציג מנכ"ל משרד הפנים את תוכנית משרדו לצמצום זמני ההמתנה להנפקת דרכונים.

התוכנית גובשה בעקבות דיונים שהתקיימו בוועדה בנושא ולבקשת היו"ר יעקב אשר. לדברי רונן פרץ, השינוי הגדול שמציע משרד הפנים הוא שינוי פרדיגמה, על פיו דרכונים זמניים לא יהיו חלק מהפתרון.

"כתוצאה מהקורונה", הסביר פרץ, "נוצר 'מאגר' של 700 אלף תורים שיש צורך לרוקנו. עד לפני הקורונה משך ההמתנה לדרכונים היה קצר מאוד כי רשות האוכלוסין יודעים לעשות את העבודה. כרגע יש שני צווארי בקבוק שמעכבים את הנפקת הדרכונים – המוקד הראשון הוא בלשכות האוכלוסין שם מחכים חצי שנה לתור, והמקום השני הוא ביחידת ההדפסות שם יש פערים טכנולוגיים ואין לנו יכולת ייצור בלתי מוגבלת".

,

נועם מושקוביץ\דוברות הכנסת

"ההנחיה כרגע היא לחזור ולתגבר את ארבל ברמה של שתי משמרות לפחות. אנחנו נכפיל את יכולת הייצור של הדרכונים באופן שיצמצם קצת את הפער. המוקד השני הוא בלשכות האוכלוסין- ההצעה שלנו היא שארבע לשכות אוכלוסין גדולות – באר שבע, תל אביב, ירושלים וחיפה – יפעלו עד חצות. מהשעה 16:00 ועד חצות העובדים יעסקו בהנפקת דרכונים ביומטריים בלבד. אנחנו צופים שבמשך תקופה של שנה, אם נעמוד בקצב הזה, נגיע למיליון דרכונים נוספים בשנה, מעבר למה שעשינו עד היום" הסביר המנכ"ל.

"הקושי באירוע הזה הוא כוח האדם ולכן ביקשתי להסיט כוח אדם קיים. כרגע יש 50 עובדים בהליכי קליטה – ההליך הוא קשה וגם צריך להכשיר אותם לעבודה. אנחנו מבינים את הצורך בשיפור השירות. היה קושי גדול לדרוש מהעובדים שגם כך עובדים קשה מאוד בקבלת קהל, שיעבדו שעות נוספות עד חצות. אנחנו מבינים שנצטרך לתמרץ את עבודתם כראוי. ישבתי עם ועד העובדים וההסתדרות בעניין זה ויש נכונות להתגייס, ויש הבנה של האירוע גם מבחינת האוצר".



0 תגובות